Skip to content

basiscursus Social Media voor Jeugdartsen (basisprobeersel van mij voor jou)

24 februari 2014

Nu heb ik voor de zoveelste keer dezelfde dia’s ingesproken, ik ben er klaar mee.
De presentatie in totaal duurt bijna 33 minuten. Het geluid vind ik nog niet mooi. Maar ik ga er niet veel aan verbeteren op korte termijn, dus ‘here it is’: mijn basiscursus Social Media voor Jeugdartsen!

Was dat nou nodig, zo’n basiscursus? Weet ik niet. Wat is nodig?
Wat ik wel weet, is dat vele collega’s door deze cursus (de twee live-middagen) de daad bij het woord hebben gevoegd en ‘iets op social media’ zijn gaan doen. Sommigen gaan al heel goed, anderen blijven huiverig. Maar allemaal hebben ze wat geprobeerd! En (minstens zo belangrijk) ik heb ze wat meer kunnen vertellen óver social media, meer dan mijn enthousiaste voor-hen-onbegrijpelijke lunch-geklets.

Dus voor iedereen die er niet kon zijn en het toch nog wil zien, voor iedereen die er was en het nog eens wil horen en lezen.
Vanaf dia 8 gaat het over de risico’s van social media, over hoe we ons advies iets beter kunnen onderbouwen. Ik lijk misschien niks aan te geven, niks voor te zeggen. Leren werkt het beste door zelf aan de slag te gaan.
Vanaf dia 17 gaat het over het zelf aan de slag gaan met social media, een profiel maken en de eerste stappen.
Je kunt tussen de dia’s heen en weer gaan.

Ideeën voor vervolgmodules (en tips over beter geluid of andere platforms) mogen altijd. Graag zelfs!

From → Alles

One Comment
  1. Dit is op jeugdartssintmaarten herblogden reageerde:
    Voor (jeugd)artsen die meer willen weten over het gebruik van sociale media, gemaakt door een collega jeugdarts.

Ja, graag!

